×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/03/18 - 14:14
  • بازدید : 447
  • تعداد بازدید : 83
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
از توجه به سلامت جسم و روان تا اجرای طرح های فوق برنامه

اقدامات متعدد معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همزمان با بازگشایی دانشگاه

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، همزمان با هفدهم خرداد ماه -تاریخ بازگشایی دانشگاه ها- اقدامات متعددی را در خوابگاه های دانشجویی و حوزه های تحت پوشش خود با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین رسالت و اهداف این معاونت اجرایی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، در همین راستا این معاونت با برنامه ریزی های صورت گرفته و انجام تمهیدات ویژه با توجه به شیوه بیماری کرونا ویروس به استقبال دانشجویان خوابگاهی رفت. بنا بر اعلام مدیریت های تابعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، این اقدامات در حوزه های بهداشت جسم و روان، صنفی و رفاهی، فرهنگی و ورزشی تدارک دیده شده است.

  • غربالگری دانشجویان خوابگاهی با انجام تست تشخیصی کرونا ویروس (PCR)

با بازگشایی خوابگاه ها، همکاران مرکز بهداشت و درمان دانشجویان دانشگاه با حضور در خوابگاه های تابعه، 119 نفر از دانشجویان را از نظر سلامت جسمی در زمینه کرونا مورد غربالگری قرار دادند. بر همین اساس در مجموع خوابگاه های دختران 50 نفر و در مجموع خوابگاه های پسران 69 نفر مورد پایش قرار گرفتند. این پایش برای کلیه دانشجویان ساکن خوابگاه تا پایان هفته انجام شده و همچنین به صورت دوره ای تکرار می شود. همچنین بروشورها، پمفلت ها و پوسترهای اطلاع رسانی نیز در زمینه آگاهی از نحوه سرایت و شیوع این بیماری و راهکارهای مقابله با آن در خوابگاه ها توزیع و نصب شد.

  • توزیع وعده های غذایی دانشجویان خوابگاهی به صورت بسته بندی شده

اداره تغذیه مدیریت امور دانشجویی دانشگاه، علاوه بر این که در دوران تعطیلی دانشگاه ها، با توجه به حضور دانشجویان و دستیاران رشته های پزشکی در بیمارستان های تابعه، ارزاق خشک را به صورت بسته بندی شده به دانشجویان تحویل داد، با بازگشایی خوابگاه ها نیز، اقدام به توزیع غذای دانشجویی گرم، به صورت بسته بندی شده کرد. در همین راستا وعده شام رزرو شده توسط دانشجویان با رعایت کلیه اصول بهداشتی به صورت شیرینگ پک تحویل شد. همچنین به جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، برخورداری از روحیه شادابی و نشاط، تولید و استحکام استخوان ها و حفظ توانایی های شناختی، مکمل ویتامین D نیز همراه با این وعده در نخستین شب از حضور دانشجویان در خوابگاه ها توزیع شد.

  • توزیع اقلام بهداشتی ویژه دانشجویان و همکاران خوابگاه ها

از دیگر اقدامات مرکز بهداشت و درمان دانشجویان، علاوه بر انجام تست تشخیصی کووید 19، توزیع اقلام بهداشتی از هفته نخست شیوع این بیماری در مراکز خوابگاهی بود. اکنون نیز با بازگشایی خوابگاه ها، این مرکز 90 لیتر محلول ضدعفونی کننده سطوح، 90 لیتر محلول ضدعفونی کننده دست و همچنین 2266 عدد ماسک را در خوابگاه ها توزیع کرد. بنا بر اعلام دکتر نجمه حاجی ابراهیم تهرانی این اقلام با توجه به حضور دانشجویان در روزهای آتی، به صورت هفتگی شارژ می شود. همچنین از هفته آینده پزشکان این مرکز نیز به صورت مستقر در خوابگاه، اقدام به ویزیت و در صورت نیاز، درمان دانشجویان می کنند. (برنامه حضور پزشکان متعاقباً اعلام و اطلاع رسانی می شود)

 

  • رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان

از دیگر دغدغه های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، با بازگشایی دانشگاه ها، انجام تمهیدات لازم در زمینه جابه جایی و ایاب و ذهاب دانشجویان خوابگاهی بود. مدیریت امور دانشجویی این معاونت به عنوان متولی این امر با برگزاری جلسات و انجام برنامه ریزی های لازم در این زمینه، به منظور عملیاتی کردن طرح فاصله گذاری اجتماعی، اقدام به تکمیل سرویس های خوابگاهی با 50درصد ظرفیت دستگاه های اختصاص داده شده کرد.

ابراهیم مه آبادی سرپرست مدیریت امور دانشجویی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه با توجه به سیال بودن برنامه های ایاب و ذهاب دانشجویی، در نخستین روز از بازگشایی دانشگاه برنامه مدونی جهت اعلام حرکت سرویس ها اطلاع رسانی نشد. ولی تمامی خوابگاه ها دارای سرویس رفت و برگشت بوده و امیدواریم که این برنامه با توجه به ثبات کلاس ها و فعالیت های دانشجویی تا پایان این هفته، مدون و اعلام گردد.

  • روانشناسان مرکز مشاوره همراه با دانشجویان خوابگاهی

مرکز مشاوره دانشجویان نیز، علاوه بر این که در این روزها، برای نخستین بار وبینارهای آموزشی متعددی را با موضوعات جذاب و مختلف در زمینه های مشاوره و سلامت روان ویژه دانشجویان حاضر در خانه در حال برگزاری دارد،  برای دانشجویان خوابگاهی نیز اقدامات ویژه ای را انجام داد. محمد نوری رئیس این مرکز در همین زمینه گفت: پیش از شیوع این بیماری مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان، مشاوران مقیمی را در خوابگاه ها و دانشکده ها به صورت مداوم داشت که این همکاران جلسات مشاوره متعدد و همچنین هسته های مرکز مشاوره دانشکده ها را برگزار می کردند. در حال حاضر نیز این مرکز مشاوران زبده خود را در خوابگاه ها مستقر کرده و علاوه بر آن، اقدام به راه اندازی مشاوره آن لاین ویژه عزیزان دانشجو کرده است. (جهت اطلاع از برنامه ها و ساعات حضور مشاوران اینجا کلیک کنید)

  • طراحی برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی

مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه و همچین مدیریت تربیت بدنی، از دیگر مدیریت های حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی بوده، که با بازگشایی دانشگاه، برنامه های مختلفی را ویزه عزیزان خوابگاهی برگزار می کنند. این دو مدیریت، پیش از این نیز برنامه های مختلفی چون محفل انس با قرآن کریم، شب شعر قرنطینه، وبینارهای فرهنگی، مسابقات مختلف در حوزه های متعددی چون کاریکاتور-غزل خوانی، تهیه ویدیو کلیپ های ورزش در خانه و... را اجرا کرده بودند. هم اکنون نیز با هدف پر کردن اوقات فراغت دانشجویان به بهترین شکل ممکن و با رعایت پروتکل های بهداشتی؛ مسابقات، طرح ها، بازدیدها و برنامه های متعددی در حوزه های فرهنگی و ورزشی اجرایی می شود. جدول برنامه های طراحی شده هر دو مدیریت به زودی اعلام می شود.

گفتنی است این گزارش در حال تکمیل شدن می باشد که پس از اتمام آن مجدداً اطلاع رسانی می شود.

 

گزارش: آهو ضرغامی

کارشناس روابط عمومی معاونت

  • گروه خبری : معاونت,آرشیو اخبار,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 92951
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست