×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/11/21 - 13:44
  • بازدید : 79
  • تعداد بازدیدکننده : 77
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین نشست "استحاله هویت جامعه ایرانی و خودآگاهی تاریخی" برگزار شد

 

اولین نشست " استحاله هویت جامعه ایرانی و خودآگاهی تاریخی" روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، در تالار شهید بهشتی حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش مفدا بهشتی- به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، اولین نشست تحلیلی "استحاله هویت جامعه ایرانی و خودآگاهی تاریخی" روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، در تالار شهید بهشتی حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

 

این نشست با حضور دکتر اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی، معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها، منتورشیپ ها، اعضای شورای معاونت دانشجویی و فرهنگی، اساتید مشاور دانشکده ها و کارکنان با ارائه دکتر زادبر، مدرس دانشگاه و پژوهشگر تاریخ سیاسی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، در تالار شهید بهشتی حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

 

در ابتدا صمدی مسئول دفتر ارتباط با دانشجو ضمن خوش آمد گویی به حاضرین ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و بر لزوم برگزاری جلسات تبیینی این چنینی تاکید نمود.

 

سپس دکتر زادبر بر اهمیت بازنگری پیرامون شیوه روایت تاریخ انقلاب تاکید کرده و گفت: در تبیین حقانیت انقلاب بر نسل های بعدی انقلاب بویژه جوانان دهه هشتاد می بایست علت وقوع انقلاب اسلامی و سپس عملکرد آن تشریح شود.

 

ایشان با اشاره بر اینکه تمامی انقلابها بر قدرت سیاسی و اجتماعی اتکا دارند و بدون همراهی این دو نمی توانند به ثمر بنشینند؛ افزود: انقلاب برخلاف پروژه یک فرآیند می باشد یعنی زمان بر بوده و بعد از به ثمر رسیدن آن بر تمامی مولفه های اجتماع تاثیر می گذارد. انقلابها همیشه پر هزینه می باشند و در عین حال نیز با توجه به اینکه سبب بسیج مردم می شوند می توانند سکوی پرتاب، ترقی و پیشرفت کمی و کیفی گردند.

 

دکتر زادبر در ادامه به تعدادی از پیشرفت های کمی کشور بعد از انقلاب 57 پرداخت و افزود: بسیاری از پیشرفتها قابلیت کمی کردن و عدد گذاری ندارند.دسناوردهای مهمی مانند استقلال، امنیت و آزادی از استکبار و قدرتهای منطقه را دستاورهای ارزنده و مهمی هستند که از طریق مقایسه با پیشینه تاریخی آنها از صد سال پیش میتوان وضعیت پیشرفت در این موضوعات را سنجید.

 

وی افزود: در سرعت به وقوع نشستن انقلاب عوامل مختلفی باعث کند شدن یا سرعت بخشیدن به آن می شوند، به عنوان مثال شاه در دی 56 مقاله ای با عنوان ارتجاع سرخ و سیاه منتشر کرد که همان مقاله باعث افزایش ناآرامی بصورت پیوسته و فراگیر گردید، به شکلی که تا پیروزی انقلاب در بهمن 57 ادامه پیدا کرد.

 

دکتر زادبر در ادامه بر لزوم برقراری ارتباط سازنده با نسل جوان و پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان با هدف تحکیم وحدت ملی تاکید نمود.

 

در انتهای جلسه معاون دانشجویی و فرهنگی نیز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث و ایام اله دهه فجر؛ تصریح کرد: ضروری است این جلسات بصورت مستمر تشکیل و تمام اعضای خانواده علوم پزشکی شهید بهشتی در آن شرکت نمایند.

 

لازم به ذکر است این جلسه با پرسش و پاسخ و تبادل نظر پیرامون مباحث مطروحه همراه بود.

  • گروه خبری : معاونت,آرشیو اخبار
  • گروه خبری : 138787
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست