×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/07/29 - 14:32
  • بازدید : 11
  • تعداد بازدید : 10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کارگاه آموزشی تحلیل خطای شناختی برگزار شد

کارگاه آموزشی "تحلیل خطای شناختی" ویژه اساتید مشاور دانشکده پزشکی روز چهارشنبه 25 مهرماه، بصورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار گردید.

کارگاه آموزشی "تحلیل خطای شناختی" برگزار شد

کارگاه آموزشی "تحلیل خطای شناختی" ویژه اساتید مشاور دانشکده پزشکی روز چهارشنبه 25 مهرماه، بصورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار گردید.

به گزارش مفدا بهشتی- به همت مدیریت مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده پزشکی کارگاه آموزشی "تحلیل خطای شناختی" ویژه اساتید مشاور دانشکده پزشکی روز چهارشنبه 25 مهرماه، بصورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار گردید.

بانی بزرگ روان شناس مدیریت مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی- ایرانی و مدرس کارگاه بیان کرد: این نشست آنلاین به مناسبت هفته سلامت روان و با هدف آشنایی و تحلیل خطاهای شناختی با حضور گروهی از اساتید مشاور دانشکده پزشکی برگزار شد.

وی افزود: خطاهای شناختی باعث ایجاد هیجان منفی و ناکارآمدی رفتار شده و سلامت روان فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از آنجایی که دانشجویان بخش زیادی از مشکلات آموزشی و اجتماعی و دیگر مسائل را با اساتید مشاور خود در میان می‌گذارند، آموزش این امر مهم نه تنها به سلامت روان اساتید کمک می کند بلکه توانایی آنان در شناخت شخصیت و احیانا اختلالات مختلف در دانشجویان می شود.

بانی بزرگ ادامه داد: خطاهای شناختی یا Cognitive Distortions از جمله بحث‌های مهم در حوزه روانشناسی می­باشد و به‌طور خاص، این خطاها بخش جدایی‌ناپذیر از فرآیند تصمیم­گیری و حل مسئله افراد بوده و هنگام تحلیل، تفسیر و قضاوت در مورد اتفاقات انسان ها را به دام خود گرفتار می‌کنند و باعث می‌شوند که نتوانند شرایط موجود را به‌درستی ارزیابی و بهترین تصمیم را برگزینند.

مدرس کارگاه تاکید کرد: اکثر خطاهای شناختی به مرور زمان و در اثر تجربیات زندگی در ذهن فرد شکل گرفته‌اند و ضمن اینکه بسیاری از آنها به بقاء کمک می‌کنند و در فرآیند تفکر سریع‌ و تصمیم‌گیری یاری می رسانند، پیامدهایی هم برای ما دارند. بخشی از این خطاها شامل فیلتر ذهنی، شخصی‌سازی، همه یا هیچ، بایداندیشی، برچسب­زنی، بزرگ­نمایی ویژگی منفی و کوچک­نمایی ویژگی­های مثبت، استدلال هیجانی و غیره می‌باشد که تکنیک­های شناختی نیز به منظور مقابله با این انحرافات شناختی انجام می پذیرد.

در انتهای کارگاه از اساتید خواسته شد درباره خطاهای شناختی خود و نحوه مقابله درست با آن صحبت کنند.

  • گروه خبری : مشاوره
  • کد خبر : 147830
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست