×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 15:42
  • بازدید : 303
  • تعداد بازدید : 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مفاهیم ارتباط موثر برای سرپرستاران بیمارستان آیت اله طالقانی تبیین شد

مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، کارگاه آموزشی ارتباط موثر را با تاکید بر همدلی ویژه سرپرستاران مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر سیف زرگر روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان در این باره گفت: در این کارگاه که با شرکت سرپرستاران برگزار شد، مبانی و مفاهیم مهم ارتباط موثر آموزش داده شد. وی افزود: ارتباط موثر، رابطه‌ای است که در آن، طرف مقابل، پیام شما را با حداکثر دقت ممکن دریافت و درک کند. اکثر متخصصان ارتباطات بخش اصلی و گاه تمام‌ مسئولیت ارتباط موثر را بر عهده‌ ارسال کننده‌یپیام می‌گذارند. البته این به معنای انکار اهمیت نقش دریافت‌کننده نیست، بلکه تاکیدی بر این امر است که فرستنده‌ پیام‌ها، مسئولیت دارد از تمام توان خود برای افزایش اثربخشی ارتباط استفاده کند و به سادگی، بی‌توجهی یا بی‌دقتی مخاطب را به بهانه‌ای برای کاهش اثربخشی ارتباط تبدیل نکند.

این مدرس در ادامه گفت: ارتباط موثر با تاکید بر همدلی به دو قسمت اصلی ارتباط (ارتباط کلامی و غیرکلامی) تقسیم می شود که اهمیت هر یک و چگونگی آنها مورد بررسی قرار گرفت. سپس ویدیوی آموزشی از همدلی پخش شد که در آن همدلی تعریف و 4 جزء اصلی آن یک به یک مورد بحث قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هر دو اصطلاح همدردی و همدلی در اصطلاح یونانیِ پاتوس ریشه دارند و به معنای «رنج و احساس» است. همدردی احساس دلسوزی، غم و اندوه و یا تاسف است برای سختی هایی که فرد دیگری با آن مواجه می شود، در حالی که همدلی خود را در جای دیگری قرار می دهد. هر دوی این کلمات مربوط به رابطه فردی با احساسات و تجارب دیگران است.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی روز شنبه 28 دی ماه سال جاری برگزار شد.

خبرنگار: علی چگینی

رابط خبری مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان

  • گروه خبری : معاونت,آرشیو اخبار,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 87889
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست