اعطای نشان عالی مسئولیت اجتماعی از سوی معاون رییس جمهور به مدیر روابط عمومی دانشگاه
معاون اجرایی رییس جمهور در جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی نشان عالی مسئولیت اجتماعی را به مژگان جزیزاده کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعطا کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی (برند خوب) با حضور محمدجعفر قائمپناه معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان، فعالان و کارشناسان روابط عمومیهای کشور در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
محمدجعفر قائمپناه معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این جشنواره با اشاره به اینکه ارتقای نیازهای اجتماعی و فرهنگی در دستور کار دولت چهاردهم است، اظهار کرد: در شرایط فعلی فعالیت اثربخش مجموعههای خدمترسان بیش از همیشه احساس میشود، موضوعی که احیای آن از نیازهای حیاتی دولت و مردم است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد همدلی، وفاق و همسو ساختن منابع کشور برای آبادانی کشور امری ضروری است، ادامه داد: در این میان میتوان از روابط عمومیها به عنوان ارکان مهم متعهد به مسئولیت اجتماعی نام برد.
پرهیز از یکجانبهگرایی و توجه به ارزشها و اخلاقمداری از دیگر ویژگیهای متمایز روابط عمومیهاست که دکترقائمپناه به آن اشاره کرد.
معاون اجرایی رییس جمهور شفافیت و صداقت را مهمترین رسالت روابط عمومی دانست و گفت: آنچه برخی روابط عمومیها را از مسئولیت اجتماعی دور می کند عدم صداقت است.
وی خاطرنشان کرد: تعمیم الگوهای سازنده بین دولت و مردم در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی از دیگر کارکردهای حیاتی روابط عمومی بهشمار میآید.
دکتر قائمپناه روابط عمومی را پیشانی و آیینه تمامنمای سازمانها دانست و نقش کلیدی روابط عمومیها را یادآور شد.
وی اضافه کرد: دغدغه رعایت حقوق مردم مهمترین مسئولیت اجتماعی روابط عمومی است.
به گفته وی مولفههایی مثل اعتماد، شفافیت در اطلاعرسانی، وفای به عهد سازمانی، تلاش برای خدمت به مراجعان و ذینفعان از جمله مواردی است که باید مورد توجه مجموعه روابط عمومی هر سازمان و نهادی باشد.
دکتر قائمپناه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: روابط عمومی باید از طریق نوآوری در زمینه ارتباطات بستری مناسب برای افزایش بهرهوری فراهم کند تا ویژگی خردورزی در این مجموعه وزین را پررنگتر کند.
معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: اگر روابط عمومیها بتوانند سطح دانش سازمانها را افزایش دهند بسیاری از گرهها باز می شود، ضمن اینکه در جریان این فعالیتها، منافع مردم را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به اهمیت مسئولیتپذیری اجتماعی در ارکان مختلف دولت در ارتقای سرمایه اجتماعی، اضافه کرد: فعالیت در حوزههایی نظیر کاهش خطرات صنایع، توجه به محیط زیست طبیعی و انسانی، مشارکت در برنامه عمرانی، بهداشتی، سلامت و غنای بیشتر برنامه ملی ومذهبی از کارکردهای روابط عمومیهاست.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با یادآوری این که رسالت روابط عمومیها خدمت به ذینفعان است، تاکید کرد: در حوزه مسئولیتپذیری اجتماعی، تمرکز دولت و مشخصا رییس جمهور بر رضایتمندی حداکثری مردم است.
وی اشاره به اینکه روابط عمومی نهادی رو به رشد است، گفت: روابط عمومیها باید حامی مردم باشند و بستر لازم را برای رضایت مردم مهیا و از این مهم صیانت کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این جشنواره که بیش از ۱۰۰ سازمان و نهاد پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی ارتباط محور (CCSR) حضور داشتند، از روابط عمومیهای برتر تقدیر و بیانیه رییس انجمن بینالمللی روابط عمومی سال ۲۰۲۴ قرائت شد.