نمایش و نقد و بررسی دانشگاهی فیلم برگزیده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
روانشناسان مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه به نقد روانشناختی فیلم سینمایی متری شیش و نیم پرداختند.
به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، همزمان با اکران عمومی فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در سراسر کشور، این فیلم برگزیده سی و هفتمین جشنواره فیام فجر در دانشگاه نیز به نمایش درآمد.
به کوشش انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس1348) و با همکاری مدیریت تعالی فرهنگی، مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، کانون های فرهنگی دانشجویان، مفدا بهشتی، کانون فرهنگی نگاه بهشتی، نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در روز یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه، در مرکز همایش های بین الملی امام خمینی(ره) برگزار شد.
در ابتدای این برنامه که با استقبال بیش از 500 نفر از دانشجویان برگزار شد، دکتر حسام سیف زرگر در خصوص معضلات سوء مصرف مواد نکات مهمی را به مخاطبین ارائه کرد.
در ادامه پس از نمایش فیلم، وی و دکتر سالاریان از روانشناسان مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، به نقد و بررسی فیلم مذکور پرداخته و به سئوالات دانشجویان در این زمینه پاسخ دادند.
در بخش دیگری از این نشست سید جمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم، ضمن معرفی مختصر این اثر و مسائل موجود در مسیر ساخت فیلم، به معضلات موجود در راستای تولید آثار در ژانر درام به نسبت ژانر کمدی اشاره کرد. وی نیز در ادامه در پاسخ به سئوال دانشجویان در ارتباط با برخی سکانس های فیلم، توضیحاتی ارائه داد.

لازم به ذکر است فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» جایزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد.
خبرنگار: حسن دانشمند
کارشناس پورتال مفدا بهشتی

نظر