×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1404/08/04 - 10:38
  • بازدید : 9
  • تعداد بازدید : 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزشی بتا (BETA) در دانشکده پزشکی شهید بهشتی: بپرس-ترغیب کن-ارجاع بده برای مدیریت افکار و رفتارهای خودآسیب‌رسان

کارگاه آموزشی بتا (BETA) ویژه اساتید مشاور دانشکده پزشکی با رویکرد «بپرس-ترغیب کن-ارجاع بده» روز یکشنبه ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۴ در سالن جرجانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

 

به گزارش مفدا بهشتی، کارگاه آموزشی بتا (BETA) ویژه اساتید مشاور دانشکده پزشکی با رویکرد «بپرس-ترغیب کن-ارجاع بده» روز یکشنبه ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۴ در سالن جرجانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. این کارگاه با هدف تقویت توانمندی اساتید در شناسایی و مداخله به موقع در مواجهه با دانشجویان و دستیاران پزشکی که ممکن است با افکار یا رفتارهای خودکشی روبه‌رو شوند طراحی و اجرا شد.

مدرس این کارگاه، دکتر محمد نوری، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه، گفت: «هدف از کارگاه بتا، پرورش مهارت‌هایی است که در گفت‌وگوهای روزمره با دانشجو یا دستیار قابل اجرا باشد تا با صراحت و حساسیت لازم، فرد را به حمایت مناسب هدایت کنیم.» وی افزود: «پرسیدن افکار خودکشی با رعایت اصول ایمنی و احترام به ارزش‌های انسانی، می‌تواند آغاز مسیر کمک باشد و ارجاع به خدمات تخصصی، گامی مهم در حفظ زندگی و سلامت روان است.»
کارگاه شامل چهار بخش اصلی بود:
۱ مفاهیم پایه و تشخیص زودهنگام: شامل نواحی حساس اخلاقی، حفظ حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات، تفاوت بین افکار خودکشی، نیت اقدام و رفتارهای مرتبط. ۲ نشانه‌های رفتاری و موقعیتی: بررسی رفتارهای روزمره دانشجویان و شاخص‌های محیطی و بالینی که ممکن است خطر خودکشی را نشان دهد. ۳ سرنخ‌های کلامی مستقیم و غیرمستقیم: آموزش شنیدن مؤثر، پرسش‌های باز و غیرتهدیدآمیز، انتخاب واژه‌ها و ایجاد فضای امن برای گفت‌وگو. ۴ مداخلات فوری و ارجاع: تاکتیک‌های ایمنی فوری، نحوه توصیه به ارجاع سریع به مرکز مشاوره، تقویت انگیزه برای پذیرش کمک و ادامه جلسات حمایتی، و معرفی منابع دانشگاهی شامل خطوط پشتیبانی، سامانه‌های مشاوره و واحدهای سلامت روان.


کارگاه آموزشی بتا (beta) در دانشکده پزشکی شهید بهشتی: بپرس-ترغیب کن-ارجاع بده برای مدیریت افکار و رفتارهای خودآسیب‌رسان
دکتر نوری در پایان کارگاه تأکید کرد که هدف اصلی، ایجاد الگویی روشن برای اساتید مشاور جهت پرسیدن افکار خودکشی، ترغیب به پذیرش کمک و ارجاع به منابع حمایتی است تا جان‌ها حفظ و سلامت روانی دانشجویان و دستیاران پزشکی تقویت شود.

  • گروه خبری : ارشیو اخبار,مشاوره
  • کد خبر : 162863
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست